joi, 18 noiembrie 2010

Mihaela Cirlugea Interviu

     Mihaela a absolvit in anul 2008 Universitatea de Arta si Design Cluj-Napoca, sectia Design Vestimentar, iar in iunie 2010 studiile de Master ale aceleasi universitati. Preocuparea principala a designerului este pentru crearea de suprafete textile inedite prin procedee personale si tehnici experimentale care permit explorarea posibilitatilor materialelor in spatiul obiectului vestimentar.
     Dreams este  colectia care a prezentat-o si la CFW2, este o colectie inspirata din pozele vintage de familie. Ea se adreseaza femeii romantice, senzuale si rafinate.
     Tot ce pot spune despre Mihaela e ca este o fire foarte deschisa si sper ca in curand romanul va vedea adevarata fata a modei si o va intelege exact asa cum e.
    Am avut ocazia sa-i adresez cateva intrebari si iata ce mi-a raspuns.



Manghiuc Ramona: 3 cuvinte care te definesc...
Mihaela Cirlugea:Dorinta permanenta de a face mai mult si mai bine
Seriozitate
Bucuria de a trai

M.R.: Cum ai putea descrie colectia pe care ai prezentat-o la CFW2?
M.C.:O colectie usoara, placuta, de primavara, pentru femei care
doresc sa fie frumoase, unice si sa se simta bine in ceea ce poarta
(spun "usoara" pentru ca, colectia dinainte a fost una "neagra", despre
protestul impotriva razboiului.)

M.R.: Ce ''gust'' ti-a lasat CFW2?
M.C.:Din fericire am fost cumva prevenita despre ceea ce va urma pentru ca
vorbisem si cu Calin Chiver si cu Alin Galatescu dinainte  de show
cu ceva vreme. Oricum ei s-au purtat intotdeauna foarte frumos cu mine
si apreciez acest lucru. Asa deci, stiind de situatie, m-am asteptat
sa fie oarecum ciudat dar sigur ca nu puteam sti dinainte ce inseamna asta...
Ce este pacat, este faptul ca s-a prabusit totul asa, inca de la a doua
editie. Eu, in locul lor, as fi incercat sa trec putin peste problemele
de orgoliu si cele finainciare si as fi cautat o solutie care sa fie ok
pentru toata lumea. Cred ca in acest caz, gasirea unei situatii amiabile
pentru ambele parti si continuarea festivalului, ar fi adus mai mult bine.
Pentru ca, pana la urma, este vorba si despre acest oras, care are multi
designeri cu potential, multe firme bune producatoare de confectii si care
ar fi meritat sa se afirme.
De asemenea este pacat si pentru designerii care au venit din strainatate
pentru ca si fata de acestia am reusit sa iesim din nou prost, noi romanii.
Si cred ca atunci cand s-au creat in CFW situatiile neplacute,
nu s-a gandit nimeni la designeri si asta mi se pare cel mai caraghios
pentru ca ei sunt de fapt protagonistii show-ului, asa cum sunt ei,
buni sau rai. Cel putin asa vad eu problema, e doar un punct de vedere,
sigur ca pot gresi, mai ales ca nu am toate datele problemei,
am vazut doar rezultatul.

In ce ma priveste, m-am bucurat ca totusi am avut prezentare si a fost
frumoasa, locatia mi-a placut mult si s-a potrivit colectiei, fetele
au fost frumoase, iar echipele de make-up si coafura la inaltime.
Asa ca, eu cred ca am avut o prezentare profesionista.
Acuma ca au fost putini sa o vada, asta este! Cred ca
a contat si faptul ca a fost ziua in amiaza mare cand altii mai lucreaza
si cred ca a fost gresita ideea de a face prezentari ca la Paris,
adica fiecare la alta ora si in alta locatie.
Nu avem publicul format pentru asta, sa astepte cate 3 ore intre 2
prezentari care tin 10 minute.

M.R.: De unde iti vine inspiratia atunci cand creezi?
M.C.:De oriunde poate veni, fie ca vezi pe cineva, citesti o carte
sau ai o stare frumoasa. De asemenea poti avea multe idei
doar privind materialele puse laolalta.

M.R.: Esti o persoana care accepta critici?
M.C.:Da, cred ca ele sunt importante, mai ales daca sunt justificate.
Acest lucru l-am invatat in facultate, ca doar de asta m-am dus acolo
ca sa invat, ca sa stiu mai mult, ca sa fiu mai buna.
Asa ca, am urmarit ca, de cate ori am primit critici, sa ies cumva
din pielea mea si sa vad, din afara, daca respectiva persoana avea
dreptate  si sa vad apoi cum pot corecta acest aspect.
Eu cred ca aceste critici te ajuta sa progresezi. Sigur, daca ele
sunt fondate, pentru ca, exista si oameni care, prin critica
pe care o fac, isi dovedesc de fapt ignoranta si neintelegerea
anumitor aspecte. Pe acestia nu pot sa ii iau in serios.

M.R.: Crezi ca mentalitatea romanului se va schimba in domeniu fashion?
M.C.:Eu cred ca da, asa sunt eu, o fire optimista.
Dar cred ca este nevoie de timp, de mult timp.
Oricum criza de acum ii ajuta pentru ca, nu mai cheltuie
oricat pe orice prostie! Se gandesc prima data ce sa ia si
cauta lucruri de calitate. Acest lucru ma bucura.
Cred ca ne-a ajuns intoxicarea cu marfa proasta, cu "chinezisme"
si "turcisme". Si aici este pacat, pentru ca si chinezii pot
face lucruri bune, dar la noi se aduc doar cele mai ieftine si
de proasta calitate.

M.R.:Un sfat pentru cei care vor sa urmeze o cariera ca a ta...
M.C.:Aici este destul de greu pentru ca si eu sunt abia la inceput.
Cred ca in aceasta cariera trebuie sa ai incredere in tine,
sa fii perseverent, sa nu renunti atunci cand ai cronici negative,
pentru ca e usor sa critici si sa strambi din nas....
Trebuie sa fii perseverent pentru ca doar asa inveti, progresezi
si poti deveni mai bun. Si eu cred ca, in orice domeniu
acesta este elementul esential, sa faci ceva de calitate si atunci
ai sanse ca publicul sa te placa.
Ca doar pentru ei creezi
si, daca tu crezi in tine, si ei vor crede!


Am si cateva poze nu foarte reusite, facute de mine la prezentare!














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu